Przedsiębiorstwo ASIS Sp. z o.o. działa na polu projektowania, sprzedaży i montażu elementów konstrukcyjnych oraz wyposażenia obiektów budowlanych,
w szczególności mostowych
Dzięki doświadczeniu kadry specjalistów i współpracy z renomowanymi ośrodkami myśli technicznej w szczególności Jednostkami Politechniki Krakowskiej spółka gwarantuje solidne i fachowe usługi. w pracach specjalistycznych spółka bazuje na rekomendowanych materiałach uznanych producentów.
Systemy sprężania
|
|
|
Zakotwienie czynne typu M 12T15
|
|
|
Most łukowy w Budzowie
|
Proponowane systemy sprężania obejmują w sposób kompleksowy cały zakres związany ze sprężeniem: wszelkie typy zakotwień dla kabli złożonych ze splotów w ilości od 1 do 37, naciągarki, procedury sprężenia, urządzenia dodatkowe i armaturę uzupełniającą. Wśród stosowanych zakotwień wymienić należy zakotwienia czynne, bierne wgłębne, bierne czołowe oraz łączniki kabli.
|
Prasa naciągowa L22.6
w trakcie sprężania konstrukcji
|
|
|
Remont mostu w Wierzbicy -
sprężanie kablami zewnętrznymi
|
Wśród oferowanych usług można wyróżnić sprężanie systemem, którego służące do naciągu kabli prasy dzięki swoim niewielkim gabarytom są lekkie i umożliwiają sprężanie nawet w trudno dostępnych miejscach. Urządzenia dodatkowe, jak wpycharka splotu do kanału oraz agregat iniekcyjny spełniają aktualnie stawiane wymagania i zapewniają odpowiednią jakość wykonania prac.
Przy wykorzystaniu naszego sprzętu można wykonać sprężenie wszelkich typów mostów betonowych, stalowych lub zespolonych. Ponadto, szerokie zastosowanie znajduje w/w system we wzmocnieniu obiektów wzniesionych przed wielu laty - metodą sprężania zewnętrznego. Wśród dotychczasowych realizacji najbardziej typowe obiekty to nowe betonowe mosty łukowe, belkowe i płytowe, swobodnie podparte i ciągłe, również budowane etapowo. Spośród zastosowań w zakresie budownictwa przemysłowego należy wymienić wykonanie sprężenia silosu na klinkier, wymianę sprężenia wiszącego dna basenu, sprężenie wsporników terminala zakładu przemysłowego i wiele innych.
Łożyska elastomerowe
|
|
|
Most w Rzykach
|
Łożyska elastomerowe przenoszą obciążenia pionowe i jednocześnie ograniczone przemieszczenia w każdym kierunku oraz obroty wokół dowolnej osi. W celu ograniczenia odkształceń oraz zwiększenia nośności łożyska, guma jest zbrojona zwulkanizowanymi przekładkami stalowymi. Blachy stalowe mają wymiary nieco mniejsze od wymiarów samego łożyska, w wyniku czego są całkowicie zatopione w gumie i w ten sposób zabezpieczone przed korozją. Dla spełnienia różnorodnych wymagań oferujemy łożyska rekomendowanych producentów, którzy w swojej ofercie posiadają wiele odmian, między innymi łożyska kotwione , łożyska z blokadą przesuwu itd. Celem przeniesienia sił poziomych lub reakcji ujemnych łożyska mogą być zaopatrzone w pręty kotwowe lub zewnętrzne płyty żłobkowane wulkanizowane z gumą. Łożyska elastomerowe znajdują zastosowanie w mostach, wiaduktach, innych budowlach lądowych i przemysłowych, zarówno w konstrukcjach metalowych jak i żelbetowych.
Łożyska garnkowe
|
|
Każde łożysko garnkowe realizuje jeden z trzech możliwych schematów pracy: łożysko stałe, łożysko jednokierunkowo przesuwne, łożysko wielokierunkowo przesuwne. Zapewniając odpowiednią dla danego schematu nośność pionową i poziomą, możliwość przesuwu oraz wymaganego obrotu, łożyska charakteryzują się ponadto trwałością, wytrzymałością na obciążenia dynamiczne i zmęczeniowe oraz w miarę potrzeby możliwością przenoszenia dużych sił poziomych.
|
|
|
Przykładowa budowa łożyska garnkowego
|
Celem uzyskania najwyższej trwałości w produkcji łożysk wykorzystuje się:
monolityczną podstawę z blach stalowych walcowanych
najwyższej jakości zabezpieczenie antykorozyjne
uszczelki pyłoszczelne z ekspansywnego neoprenu
|
Wiadukt nad Al. 29 Listopada w Krakowie
|
Łożyska garnkowe standardowo umożliwiają pomiar przesuwu obiektów. Ponadto mogą być zaopatrzone w urządzenia pomiarowe do określania reakcji na łożysku lub też wyposażone w system regulacji wysokości poprzez iniekcję specjalnie ukształtowanej przestrzeni wewnątrz łożyska, celem kompensacji ruchu podłoża gruntowego.
Urządzenie dylatacyjne blokowe
|
|
|
Wiadukt nad Al. 29 Listopada w Krakowie
|
Urządzenie dylatacyjne blokowe to rozwiązanie zapewniające ciągłość powierzchni jezdni poprzez kompensację przesuwów względnych krawędzi szczeliny dylatacyjnej przy zachowaniu wodoszczelności.
Urządzenie jest zbudowane ze zbrojonych wkładkami stalowymi paneli elastomerowych, których odkształcalność uzyskana jest przez postaciową deformację odpowiedniej liczby jednorodnych bloków elastomeru. W rezultacie, typ panelu dobiera się do przewidywanego zakresu przesuwów krawędzi szczeliny dylatacyjnej, a ilość paneli - o długości 1,0m lub 2,0m - do długości szczeliny. Urządzenie umożliwia przenoszenie poza prostopadłymi także i ukośnych do osi szczeliny dylatacyjnej przemieszczeń jej krawędzi. Kąt ruchu wypadkowego względem osi szczeliny może wynosić od 90o do 0o. Sąsiednie panele, połączone na pióro i wpust, są mocowane do konstrukcji kotwami.
|
Most w Naszacowicach
|
|
Kotwy stalowe, zabezpieczone w procesie antykorozyjnym, mają za zadanie przenoszenie w sposób trwały sił wywołanych obciążeniem urządzenia dylatacyjnego na konstrukcję nośną. Metalowe profile wzmacniające panel dylatacyjny są całkowicie zanurzone i wulkanizowane do gumy, dzięki czemu są zabezpieczone przed korozją. Jak potwierdzają zarówno badania jak i wieloletnie użytkowanie również w warunkach krajowych, komponenty użyte do produkcji elastomeru są odporne na długotrwałe działanie olejów, tłuszczy, paliw oraz działanie ujemnych temperatur przy jednoczesnym działaniu soli, piasku oraz środków utrzymania zimowego.
System dylatacji bitumicznych - Krak Joint
|
|
|
|
|
Most w Budzowie
|
Szczelne wypełnienie dylatacyjne wykonane jest na gorąco. System oparty jest na kombinacji modyfikowanego bitumu oraz kruszywa łamanego o odpowiedniej granulacji. Dzięki swoim właściwościom użytkowym dylatacja zapewnia najwyższy komfort przejazdu dzięki całkowitej eliminacji nierówności jezdni, drgań i hałasu. Wypełnienie jest w pełni wodoszczelne, zapobiega wnikaniu brudu, wody i soli do przerwy dylatacyjnej. Standartowo wykonane wypełnienie przenosi względne ruchy krawędzi konstrukcji do ? 20 mm. Dodatkowymi zaletami tego rozwiązania są szybkość wykonania i minimalna ilość prac utrzymaniowych.
Nawierzchnio-izolacja chodnikowa - system Spectrasfalt Safegrip
|
|
|
Most w Przeciszowie
|
Nawierzchnio-izolacja chodnikowa Spectrasfalt Safegrip jest rozwiązaniem dwuskładnikowym, złożonym z kationowej, szybkowiążącej emulsji bitumicznej modyfikowanej polimerami oraz kruszywa. Szczelną nawierzchnię wykonuje się w dwóch warstwach z syntetycznego lub naturalnego bitumu w układzie z kruszywem.
Spectrasfalt Safegrip znajduje zastosowanie na powierzchniach asfaltowych, betonowych lub z drewna budowlanego. Tą drogą uzyskuje się trwałą, wodoodporną i antypoślizgową nawierzchnię w kolorach czarnym, szarym, ceglanoczerwonym, szarozielonym i piaskowożółtym.
Nawierzchnio - izolacja Spectrasfalt Safegrip jest wysoce odporna na promieniowanie UV i ekstremalne temperatury otoczenia. Po ułożeniu, Spectrasfalt Safegrip tworzy uszczelniającą powłokę, która przykrywa niższe warstwy (także porowate) jak wodoszczelna membrana jednocześnie pozwalając na ucieczkę pary wodnej z podłoża. Modyfikacja polimerami pozwala, dzięki dużej sile wiązania do podłoża, na zachowanie wysokiej odkształcalności w dużym zakresie temperatur (od -25oC do +50oC), co pozwala na przekazanie włoskowatych pęknięć podłoża również w temperaturach ujemnych. Zastosowanie materiału w połączeniu z włóknem szklanym lub poliestrową siatką tworzy układ mostkujący pęknięcia podłoża.